סורק

בעיות נפוצות בכף הרגל וטיפול ראשוני בהן

כפות הרגליים שלנו משמשות כבולמי זעזועים והן עובדות כמנגנון המעביר משוב לקרקע וכל זאת על מנת שנוכל לעשות פעולות כמו, הליכה ועמידה. הבעיה מתחילה כאשר כפות הרגליים עומדות על משטחים קשים או כאשר אנו נועלים נעליים שאינן מתאימות לכפות הרגליים שלנו ועל כן עשויים להיות עיוותים, כאבים ונזק. אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאת המאמר ולקרוא על ארבעת הבעיות הפופולאריות בכף הרגל מהם לא מעט אנשים סובלים או יסבלו במהלך חייהם.

ציפורן חודרנית

בדרך כלל, היא מופיעה באצבע הגדולה כמו בבוהן או באגודל. למעשה, הציפורן צומחת קדימה ועל כן חודרת לרקמות העור. הבעיה יכולה להיגרם עקב גזירה לא נכונה של הציפורניים. איך אפשר להימנע מציפורן חודרנית? יש לגזור את הציפורניים לאחר מקלחת כאשר הן רכות ולגזור בקו ישר. 

איך ניתן לטפל? טיפול בציפורן חודרנית יכלול השריית הרגל במים פושרים מהולים בסבון למשך כ-15 עד 20 דקות. כמו כן, ניתן גם למרוח משחות טבעיות שיכולות להקל על המצב הדלקתי. יש להקפיד על נעילת נעליים פתוחות מקדימה או סנדלים וכך למנוע לחץ על הציפורן הכואבת. בכל מקרה, ההמלצה היא גם לבקר אצל רופא המשפחה ולבדוק פתרונות מוצעים (ייתכן שבחלק מהמקרים, יהיה צורך בהסרת הציפורן באמצעות ניתוח).

בוניון

הבעיה הזאת נגרמת עקב נעילת נעליים עם מנעל צר ופופולארית מאוד אצל נשים. מה שקורה הוא שהאצבע הגדולה נוטה פנימה לכיוון של האצבעות הקטנות יותר. משום כך, המפרק שבין האבצע הגדולה לעצמות כף הרגל מתרחב כלפי חוץ. בעקבות הלחץ שנוצר, יש כאבים באזור האצבעות, יש קושי בהליכה וכמו כן עשויות להופיע יבלות בכריות האצבעות. 

איך ניתן לטפל? יש להקפיד על נעילת נעליים רחבות ויש להשתמש במדרסים. אותם מדרסים יכולים לתקן משמעותית את תנועת כף הרגל, מה שיכול לצור מצב בו הכאבים יופחתו. 

יבלת כף הרגל

מדובר על יבלת שטוחה שמופיעה על גוש סוליית כף הרגל. היא קשה לטיפול וכמו כן כואבת. יבלות יכולות להופיע כתוצאה מווירוס או מתוך מצבים של לחץ ושפשוף המופעלים על כף הרגל. יבלות יופיעו אצל נשים שנועלות נעליים צרות, אצל כל מי שעוסק בספורט כמו ריצה והליכה, אצל חיילים ואצל כאלה שעובדים בעמידה.

איך ניתן לטפל? אפשר להשרות את כפות הרגליים בקערה עם מים חמים וסבון. יתרה מזאת, מומלץ גם לתת לרגל מנוחה. הכי חשוב הוא לנסות לשמור על היגיינה גבוהה וכל זאת על מנת למנוע זיהומים.

דרבן העקב

בעיה נפוצה אצל גברים ונשים. אפשר לאבחן דרבן על ידי מישוש קל באזור הכאב. הדרבן יופיע כדלקת בגידים האחראים על חיבור כף הרגל אל העקב. 

איך ניתן לטפל? ניתן להשתמש במדרסים על מנת להקל על אזור העקב וכמו כן על מנת למנוע כאבים.

אהבתם? שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email
דילוג לתוכן