מי זקוק למדרסים?

הידעת שבמידה ותשתמש במדרסים למבנה כף רגל תקין ובריא סביר להניח שתגרום לנזק? אז מי באמת זקוק למדרסים?

שוק המדרסים גורס שכל אדם עשוי להרויח ממדרסים….וזה במטרה להטמיע מסחרית את השיווק, ובפועל התמונה באמת שונה. קיימים ארבעה קבוצות עיקריות שיזדקקו למדרסים:

א. הסובלים בעיקר מכאב ברגל וכמובן כולל כאב גב אגן פציעות ספורט ועוד, זה בתנאי שניתן להניח שמקור הכאב בבעיה מבנית או תפקודית הקשורה לכף הרגל, אחרת לא נרגיש שיפור בכאב.

ב. אלו שאינם סובלים מכאב אך הם בעלי שינוי במבנה כף הרגל כדוגמת פלטפוס, קשת גבוהה או מגוון בעיות שונות. כמו כן שימו לב אם הנעל משתפשפת בצד אחד של הנעל יותר מה שמעיד על מנח לא תקין.

ג. אלה שיש להם שינוי קל ממש אך אורח חייהם כולל פעילות בעומסים גבוהים על הרגליים כספורטאים, אצנים וחיילים מה שיוצר סיכון גבוה.

ד. אלה שבסוף היום חשים עייפות וחוסר נוחות בכף רגל, שזקוקים למדרסים רכים בולמי זעזועים איכותיים.

פרט חשוב נוסף: נושא אסתטיות כף הרגל חשובה לכולנו כמובן, ישנן מנחים לקויים שבאים מגורמים חיצונים כהליכה בנעלי עקב או תורשתיים שגורמים לעיוות המראה החיצוני. כמו הלוקס וולגוס- עצם הבוהן שבולטת החוצה, אצבעות פטיש ועוד… המדרס גורם להפחתת עומס באזור הבעייתי ומאט את הניוון הגרמי והחיצוני, וכמובן מקל על כאב במידה וקיים.

ההמלצה הראשונית לאלה המתמודדים עם אי נוחות וכאב להיבדק אצל אורטופד על מנת לקבל את האבחנה המדויקת. לאחר מכן ניתן לדעת להיכן לשייך את הכאב , אם לכף הרגל או שישנם גורמים נוספים שלא בהכרח קשורים למדרסים ומצריכים פיזיותרפיה או טיפול נוסף.

הכלל המנחה הוא שהמדרס הינו אביזר בעל יכולת השפעה משמעותית בהפחתת מנגנון כאב ובהגנה מפציעות ספורט, עומסים ומצבי דלקת חוזרים הנגרמים כתוצאה ממנח לקוי, למדרסים יכולות לשמש כטיפול משלים בשילוב טיפול תרופתי או פיזיותרפיה.

הסיבה העיקרית שבגינה לא ימליץ הרופא המאבחן לאדם בעל מבנה רגל תקין ללכת עם מדרס נובע מכך שהתמיכה באזור רצועת הקשת (מרכז כף רגל) הינו סטטי-ללא תנועה המפעיל לחץ באזור ומונע גמישות וחופש ובכך מקבע את הרקמות הרכות, שרירים, גידים ורצועות ,מחליש אותן ובכך נגרם נזק לטווח רחוק.

בזכות היתרון האקטיבי-תנועתי של מדרסי  ACTIVE8המותאמים אנטומית למבנה כף הרגל המדרסים בטוחים לשימוש בהשוואה למדרסים הנפוצים בעלי המבנה הקשיח. האקטיביות מאפשרת חופש ותנועה טבעית לשרירי כף הרגל , זרימת דם טובה יותר,כך שניתן ואף רצוי להשתמש בהם גם בתור טיפול מונע להגנה ותמיכה.

כפות הרגליים הן הבסיס לגופנו ואי יציבה ותמיכה נכונה במקרה של מנח לקוי תגרום לתגובת שרשרת של כאב לברכיים אגן וגב….

בקטגוריית הסובלים מכאב רגליים הזקוקים למדרס ניתן למנות:

פלטפוס, אולפוס- קשת גבוהה, קריסת קשת רוחבית, קריסת פנימית/חיצונית בקרסול, כאב בכריות כף רגל, דורבן- כאב בעקב וקשת. הלוקס וולגס- עצם בוהן בולטת, חולי סכרת, בעלי גמישות יתר הנוטים לקריסה ונקעים. מורטון נוירומה ועוד…

מומחי אקטיב8  יעמדו לשרותך לאבחון ממוחשב ולכל שאלה!

דילוג לתוכן